Torsdag.

2010-02-11 / 21:08:54
1. Ni stal min talförmåga under Bild och Form. Tack.

2. Sedan gjorde jag mina val. I tvåan läser jag Franska steg ett, Fotografisk bild B och modersmål Polska.

3. I era alternativa slut så blir Askungen en vampyr. Och så styckar hon prinsar med motorsåg. I min så faller prinsen ihop med ett brustet hjärta. Bevisar det hur olika vi är?

Och i mina iPod spelas oftast dethär; Musik för astronauter.

Funderingar
Postat av: Louise

Det där var fint. Jag vill också kunna säga fina saker men jag lyckas mest bara kläcka ur mig fånigheter och sådant.



Och det är ett mysterium det där, varför kärleken virvlar mindre på vintern (det känns så åtminstone). Lite som Jens sjunger om i Cold Swedish Winter. Jag skulle vilja ha någon som höll om mig på nätterna. Fast det får ändå inte vara Vem Som Helst utan helst.. Den Där Någon.

2010-02-11 @ 21:26:23
URL: http://andvari.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag förstår dig. Jag vet att jag (oftast) kan formulera mig i skrift, men tal är inte min starka sida. Jag har försökt så många gånger men min mun vill inte forma rätt ord bara.

Jag tror inte sådant beror på intelligens eller att man läst få böcker. Ibland är saker bara så. Fast man kan nog träna upp det också.



Kanske särskilt sådana här vintrar, då temperaturer på minus tio inte är exotiskt längre. Jag förstår vad du menar, min kamera blir allt oftare liggandes. Kanske är det bara så att vi saknar den där solenergin? För idag var det sol här, underbar vintersol som fick snön att gnistra, och genast känner jag tretusen kilo med inspiration flödar genom mig.

Sverige behöver mer solenergi, tror jag.



2010-02-11 @ 22:22:52
URL: http://andvari.blogg.se/
Postat av: Louise

Solenergi är lite av det bästa som finns.

Och snö också, på ett sätt (bättre än grått slask, åtminstone).



Jag saknar sommarregn. Det är ett av mina favoritväder. När det regnar men ändå är lite ljummet i luften. Och så luktar våt asfalt så fasligt gott!

Jag är dålig på att äta mina vitaminer (jag är inte så duktig på att äta överhuvudtaget). Vädret får mig att tappa aptiten på ett sätt så jag inte blir sugen på någonting. Och är jag inte sugen på att äta kan jag inte äta riktigt.

2010-02-11 @ 22:38:47
URL: http://andvari.blogg.se/
Postat av: Millan

Franska, önskar vi hade de på vår skola :/

Läste det hela sista året i grundskolan, har glömt i princip allt :(

Får läsa upp det igen på komvux.

2010-02-12 @ 08:21:12
URL: http://electricdirtjunkie.blogg.se/
Postat av: Louise

Åh, det där låter som en helt underbar dag och händelse. Sådär, minnen för livet. Jag önskar jag hade mer sådant. Fast.. det har jag nog egentligen bara att jag ibland glömmer de litegrann.

Jag har många vintriga stjärnätter som jag delat med en av min finaste vänner. Liggandes på bryggor och ängar och titta på stjärnor. Jag älskar sådant.



Dina kommentarer är inte jobbiga! Tvärtom, de ger mig sådan där fin liten glädje i hjärtat.

2010-02-12 @ 11:51:56
URL: http://andvari.blogg.se/

Skriv något!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Oroa dig inte, det är bara jag som ser.)

Hemsida/Bloggadress/whatever/URL:

Kommentar:

Trackback