Svar.

2010-11-06 / 18:20:10
Hur många läsare har du /dag? (:
Ca 50-100 st.

Vad inspirerar dig?
Åh, jag vet inte.
Sagor och fotografi.

Vad drömmer du om?

Bli modefotograf och resa. Bo utomlands.
Se en livs levande isbjörn.

Vilket är ditt favoritdjur?

Det där är en jätteknepig fråga, för det pendlar ständigt mellan två olika djur.
Och det är isbjörnar och fåglar.
Men, jag tror att jag gillar isbjörnar lite, lite mer än vad jag gillar fåglar.

Kan du visa en bild på Tiger?



Hur ser ditt rum ut?
Gallersäng, sänghimmel, svart byrå med böcker, skivor och cd-spelare, turkosa väggar, randig fondvägg,
två röda fåtöljer och ett litet, runt bord. Typ såhär:




Har du något favoritcitat?
"Liking interesting things doesn’t make you interesting." - Ben Gibbard
"I need you so much closer." - Ben Gibbard/Death cab for cutie

Vad vill du jobba som?
Att få jobba som modefotograf skulle inte suttit helt fel, men det pendlar mellan journalist eller inredare!

hur kom det sig att du började blogga? :)
Jag började väl tröttna på bilddagboken och så ville jag ha något "eget".

går du på schillerska? om du gör det, är det bra & sådär?
Jag går på Schillerska, och har just börjat tvåan.
Det är en jättemysig skola och jag är nöjd!
Bildlärarna extraknäcker enbart som lärare och är egentligen konstnärer och så har vi världens finaste aula.
+ Helskumma lärare.

hur gammal är du?
Jag fyller 18 i Mars, men just nu är jag fortfarande 17.

är du nöjd med din nya kamera?
Ohja. Bildkvalitéten... Mums. Och så sitter den så jäkla bra i handen.

går det att filma med den? isf är den bra att filma med?

Den går att filma med! Och, jo det går finfint att filma med den!

om du fick resa, vart skulle du då flyga till? varför?

London eller Kraków!
London för att det känns lockande och Kraków för att det är en himla, himla fin stad och för att jag tycker himla
mycket om Polen.

hur känner du malin - mrswolf?
Vi är båda från Mars och kom till jorden i samma rymdraket.

Hur skulle din dröm-festival se ut?
Plats: Spelar ingen roll.

Band:
Death cab for cutie
Bright Eyes
Noah and the whale
Anna Ternheim
Coldplay
Kent
The Knife
Danger
Justice
Jay-Z
Kanye West
The National
Bloc Party
Explosions in the sky
Sigur Rós



Eh, ja. Typ så!

vilket är ditt bästa, bästa klädesplagg?

Den där hoodieklänningen från American Apparel.

Death Cab är ditt favoritband, visst?
Vilken låt tycker du bäst om med dem..?

Ohja, det är dem.
Och, åh. A lack of color måste nog vara min favoritlåt, men den delar nog plats med Transatlanticism.
Så jäkla, jäkla fina låtar. Dör lite.

Favorit té-sort?
Grönt té tycker jag väldigt mycket om.
Fast, det finns ett té av Kusmi som heter Prince Vladimir.
Och det är det godaste téet, någonsin. Synd att det kostar 200 kronor för en liten burk. Hmpf.

Vilka städer vill du besöka, som du inte redan besökt?
London, Paris (oh, klyché), Marseille, New York (klyché, igen), Seattle, Texas, Bombay.
Malmö skulle jag vilja besöka någon dag. När det inte skjuts där och så. Norrköping också.

Ditt bästa skivköp..?
Transatlanticism av Death cab och Agaetis Byrjun av Sigur Rós.

Din favoritlåt med Sigur..?
Olsen Olsen.

Favoritfilm?
Garden State.

vilken är din absoluta favoritplats på jorden?
Jag tänkte vara jätteklyschig och skriva "Eriks axel" men det var ganska klyschigt så jag måste säga att mitt fönster måste nog vara min absoluta favoritplats på jorden.

den bästa låten?
Transatlanticism.

bästa bloggen?
Den är borttagen.
Fast, jag gillar den här himla mycket.
Och den här.
Och den.

Ditt allra finaste minne?
En dag förra året då det hade varit sådär himla varmt hela sommaren och så åkte jag bort till Borås för att möta en väldigt kär vän till mig. Vi åt glass och sedan satte vi oss inne på Espresso house för att dricka kaffe. Helt plötsligt så börjar det att ösa ned. För första gången på flera, flera veckor. Och vi springer ut och dansar, skrattar, blir genomblöta.

Det var väldigt fint.




Funderingar
Postat av: Emye.

Jag vet ju precis vilka bloggar som jag ska svara på frågan jag fick om vilka mina favoritbloggar var. hihi. Din bland annat.

2010-11-06 @ 19:25:51
URL: http://awidescreendream.blogg.se/
Postat av: Angelica

din drömfestival hade jag allt velat gå på!

2010-11-07 @ 15:23:45
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Lotta

fina svar, fina bilder.

2010-11-08 @ 09:43:02
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/
Postat av: h

åh så fin blogg! jag plus:ar did på bloglovin direkt!

2010-11-09 @ 14:54:58
URL: http://coffeegirl.blogg.se/
Postat av: CJ

Åh men vilken sötnos, Tiger. :)

2010-11-13 @ 10:56:59
URL: http://cjs.blogg.se/
Postat av: Jenny

jag troor jag är kär. i din hoodieklänning!

2010-12-22 @ 17:58:51
URL: http://nattkatten.blogg.se/

Skriv något!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Oroa dig inte, det är bara jag som ser.)

Hemsida/Bloggadress/whatever/URL:

Kommentar:

Trackback