130 whatever.

2010-09-27 / 21:53:05


Jag bryr mig inte om tågresan. Att sängarna i liggkupén är hårda och att det är krångligt att bädda dem.
Jag bryr mig inte om husen i Göteborgs stad som är byggda i sten. Allt för att förhindra danskarna från att bränna ned dem.
Jag bryr mig inte om ruinerna av kyrkan på hisingen.
Jag bryr mig inte om statyn som pekar ut var staden skall stå.

För när jag kliver på vagn 42 på tåget mot Luleå så spelar min hemstad ingen roll.
När jag vaknar upp nästa morgon, så är jag långt uppe i Norrland och bara timmar ifrån varma kramar.
När jag kliver av så möts jag av hans syster som visar mig vägen till lägenheten och lämnar av nycklarna.

Jag kladdar på griffeltavlan och småsover i soffan som egentligen är en säng.

Det är sällan någon som jag frivilligt trycker i mig flera nävar godis och föreslår pizza till middag.
Mycket sällan.
Det är sällan jag blir nöjd med foton jag tar på promenader.
I Luleå och nära Erik spelar inget någon roll.
Tiden står still, världen står still. Det är ju precis så det ska kännas.

Jag älskar att påstå att jag är självständig, stark "kvinnna".
Men nära honom är det svårt.
Det är som om att... Småmutor, som en liten puss på kinden
kan få mig att säga ja
till "typ" allt.
Jag blir degig och dumsnurrig. Jag blir upp-och nedvänd, jag blir bubblig och 14 år igen.

Och jag somnar i den hårda sängen, med andetag i nacken och i armarna på personen som får hjärtat att slå extraslag och andetagen att kortas ned.
Världens bästa vi.

Funderingar
Postat av: Marcela

Du tar bare ikke fine bilder, du skriver jo kjempebra også!

2010-09-27 @ 22:41:39
URL: http://miselilja.blogspot.com
Postat av: elsa

fint.

2010-09-28 @ 22:34:48
URL: http://hysteria.bilddagboken.se
Postat av: Johanna

Gud så fint. Du är duktig på att skriva, ville bara säga det.

2010-09-29 @ 23:57:12
URL: http://johannakleist.blogspot.com

Skriv något!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Oroa dig inte, det är bara jag som ser.)

Hemsida/Bloggadress/whatever/URL:

Kommentar:

Trackback