You are a tourist

2011-03-28 / 23:16:07
På Death cabs hemsida kan man streama en av deras låtar från deras kommande album Codes and Keys. Låten heter You are a tourist och låten är... Tusen gånger bättre än titeln.


Klicka på bilden för att lyssna!

Funderingar
Postat av: lovisa/polichinelle

jag ser fram emot skivan!

2011-03-29 @ 12:05:39
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Angelica

äkta musik! <3

2011-03-29 @ 22:46:20
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Candy

Åh, älskar Death Cab. Ska bli spännande med deras nya skiva!

2011-04-02 @ 06:23:36
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: PhilipS

Usch, jag vet inte. Detta var ingen låt som egentligen höll högre standard än Narrow Stairs låtarna för min del. Jag hoppas att vi får bättre songlist än Narrow Stairs.. För det är den enda förhoppning jag vågar ha

2011-04-16 @ 01:39:38
Postat av: PhilipS

Eller ja, jag måste ta och ändra mig. Jag har lyssnat på denna ganska mycket sedan man fick lyssna på den (Sjuukt mycket abstinens inför nytt album), och slås väl av olika funderingar varenda gång. Jag kan egentligen inte bedöma hur bra låten är förrän jag hör hela albumet.



På ena sidan så finns optimismen och abstinensen. Från den sidan hör jag "Fyfan vad vågat med ännu något nytt efter Narrow Stairs, låter jättespännande och denna låt kan absolut vara en eveighetslåt som man lyssnar på hela sommarn.. (vilket man antagligen kommer göra även om den suger). Ben Gibbard har erkänt att han är missnöjd med en del låtar på Narrow Stairs, och nu kommer han göra ett mästerverk likt alla andra plattor.", men så finns det en annan sida. En sida som är rädd för nya ting som blandar sig in Ben Gibbards hjärna. Är detta ett desperat sätt för att få vinna lite nya fans med en ny stil, efter ha tappat en del av de trognaste efter Plans och Narrow Stairs. Är detta verkligen en singel som kan höja upp hela albumet, eller kommer detta vara ljusglimten och det andra bara ren skit? Självklart kan ju inget som Ben Gibbard gjort eller kommer att göra skit, men i Transatlanticism / The photo album anda - så är man rädd att detta inte blir som man så gärna hoppas. Jag vill inte inte ha förväntningar, för jag vet hur besviken jag blev på Narrow Stairs den dagen då skivan släpptes.



Denna skiva har en potential att bli en av DCFC bästa album, absolut... men jag kommer trofan bara pessimistisk tills jag har hört alla låtar för första gången.

2011-04-16 @ 01:54:56

Skriv något!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Oroa dig inte, det är bara jag som ser.)

Hemsida/Bloggadress/whatever/URL:

Kommentar:

Trackback