Svar på frågestund pt 1

2011-11-18 / 00:05:17
Ingen förklaring, rubriken säger allt. Nu kör vi!

FAVORITBAND IN THA WHOLE WORLD?

Death Cab for Cutie, såklart!

VILKEN FRUKT FÖREDRAR DU?
Oj, svårt.. Hm.. Banan, typ? Det är en frukt som passar till det mesta och som smakar gott och sött.

FAVORIT ÅRSTID AND WHY?
Våren och vintern. Självfallet är alla årstider däremellan jättefina de med.
Men, på våren känns allt så nytt och man blir alldeles fascinerad av hur gröna träden är, hur bra värmen känns. Livslusten kryper tillbaka. Och, vintern för att jag allmänt bara älskar snö och julafton!

varför är allt som det är?
Oj, herregud.. Jag vet inte?! Symmetri, balans. Kanske?

Vilken bokstav tycker du bäst om?
Q. Används aldrig, jätteunderskattad men fin.

Vad gör du när hösten eller vintern är som kallast och mörkast?

Kryper ner i den där sängen och låtsas att jag är på Hawaii.
Nej, men. Jag ser flertalet serier och äter väldigt mycket.

Vad tycker du om mig (Emy)?
Du är jättefin, puss!

Vilken stad vill du helst bo i om du fick välja helt fritt?

Vilken stad som helst så länge den ligger i Alaska (klicka på bild för källa).

Vilket land vill du besöka?
Läs ovanstående svar.

Vilket är den bästa låtraden någonsin?
"I need you so much closer"

Hur gammal är Tiger?

4-5 år gammal!

Hur säger man "Du är fin" på polska?
Typ.. Ty jesteś piękna. Om jag inte minns helt fel!

Hur ser dina framtisplaner ut?
Jag vet inte. Flytta in på något kollektiv, ta det lugnt, börja plugga till copywriter, bli copywriter, flytta någonstans, flytta tillbaka till Sverige när jag är gammal och trött på utlandet, skaffa barn, flytta till någon villa i norrland. Lite så.

Beskriv dig själv med tre ord.
Naiv, drömmare och konstnärssjäl.

Vad gör du när du gått i pension?
Oj, jag vet inte. Jag har liksom inte hunnit tänka så långt, för jag är inte riktigt en person som planerar inför framtiden. Jag gillar när det är lite luddigt, för då blir det lite som det blir och det är så jag tycker om det.

Hur är din drömkille om du fick välja både personlighet och utseende?

Han är en sådan som gillar Death cab, förstår sig på konstiga förortsskämt. Han ska tycka om film, böcker och tycka om att prata allvar och skämta. Lite så, kanske. Utseendet spelar inte så jättestor roll, men jag tycker om när killar är lagom långa, inte alldeles pinnsmala utan liksom normalbyggda. Och så gillar jag det där sneluggsfluffet á la Logan Lerman. Men, ja. Utsida spelar ingen större roll om man faller för någon som man verkligen tycker om, för om den är fin på insidan blir den fin på utsidan.

Vad är viktigast? Insidan eller utsidan?
Insidan. Alla dagar i veckan.

Varför är du så fin?
Haha, men, puss, Emma.

Ska du börja ha mittbena? För du passar i det så bra.
Har haft det hela veckan, mhm!

Vilken färg kommer du att färga ditt hår om du skulle färga det igen någon gång?
Eftersom att jag har ganska mörkt hår naturligt så lär det bli mörkbrunt - igen. Men, jag hade velat färga det ljusrosa inför studenten!

Vad är din dolda hemlighet du skäms över? (Om det är något band du lyssnar på eller kanske något du tycker m.m)
Att jag är världens feminist men att jag verkligen älskar detta.

När går en vän över gränsen?
När den kräver mer än vad jag kan ge, när den gör saker enbart för att provocera mig och när allt ska ske på personens villkor.

Vad är gränsen för otrohet?
Vid första tanken om att faktiskt vilja ligga eller hångla med en annan person. Kalla mig monogam, men ingår man i ett förhållande ska man inte behöva fantisera om att ha samlag med andra människor.

Vill du kanske publicera det du målar i bloggen också?
Jag lovar att göra att inlägg med allt jag har målat snarast!

Vad blir du inspirerad av i allmänhet?

Människor, sagor, musik och världen.

Hur ser din drömlägenhet ut?
Jag har ingen aning. En stor säng med en sänghimmel, en TV och lite klätterväxter. Helst väldigt ljust med stora fönster, kanske.

vilken är din favoritfilm?
Wristcutters: a love story

hur ser dina dagar ut för tillfället?

De är mest väldigt kyliga men fyllda av den där ivriga känslan av att veta att man är flickvän till en otroligt fin människa.

hur mår du för tillfället?
Jag mår bra!

favoritskor?
Mina vita martens.

bästa klädesplagget?
Midjehöga shorts och hoodies.

Visa tre snygga killar och tre snygga tjejer (typ kändisar)


Logan Lerman, Zac Efron, Beyoncé Knowles, Kirsten Dunst, Mila Kunis och Naya Rivera (okej, kunde inte komma på tre snygga kändiskillar så kompenserar det med en extra tjej).

Drömplagg som du är rädd att du aldrig kommer få äga?
Jag vet inte. Min drömbalklänning som hänger på en docka på Beyond Retro i Göteborg, kanske.

Favoritbok? (Även fast jag har ett hum hihi)
Looking for Alaska.


Vampyrer eller varulvar?

Varulvar, pga kan vistas i solsken och bli vargar/någon slags hybrid mellan varg och människa?!



Funderingar
Postat av: Hagelstorm

WiipWiip!

2011-11-18 @ 12:49:00
URL: http://emmaeriksson.wordpress.com
Postat av: Hilda

ofta skämmas över tyler??

2011-11-18 @ 17:42:32
URL: http://selfdoubt.spotlife.se
Postat av: Anna

Du svara ju inte på alla frågor? :(

2011-11-18 @ 21:24:11
Postat av: sara

kloka svar!

2011-11-19 @ 10:40:35
URL: http://wilderness.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Word @ Hilda?!

2011-11-19 @ 12:48:34
URL: http://benevolenceandsinapism.blogspot.com
Postat av: Sofia (fotografy.blogg.se)

Looking for Alaska<3

2011-11-24 @ 17:09:56
URL: http://fotografy.blogg.se/

Skriv något!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Oroa dig inte, det är bara jag som ser.)

Hemsida/Bloggadress/whatever/URL:

Kommentar:

Trackback