My body is a cage.

2010-08-15 / 21:35:08



Kent, den 7 Augusti.
Efter illamående, dåligt insläpp och ett skumt förband så kliver de ut på scen. Jocke Berg, en lycklig man dansar och en oväntad låt spelas: Romeo Återvänder ensam. Jag vänder mig om och möter läppar, varma läppar.
747 och:
Håller om dig.
Du håller mig vid liv.

Vi sitter i fåtöljer, pratar om allt, allt, allt. Livet, hösten, musik, somnar i samma säng och jag tror att jag långsamt inser att det är vi och det är på riktigt.

På Måndagen träffar jag en älskad Clara, vi promenerar runt, äter oliver på en parkbänk och dricker billigt kaffe inne på centralen.

På Torsdagen går jag och mitt sovsällskap runt på stan och pratar kameror och optik. Står framför butiksfönster och drömmer.
Dansar till livemusik framförd av män med björnmasker och i ljuset som kommer från scenen ser regnet ut som diamanter.

Way out west 2010
(way out west två lax tio).
Jens Lekman låtsas vara ett flygplan.
Wu-Tang Clan får publiken att hoppa.
Mot staketet på The National, Matt försöker slå sönder mickstativet och jag är på gränsen till att bryta ihop (men gör det aldrig).
Jónsi sprider magi i tältet, vi flyter, svävar och infinner oss i ett annat universum.
M.I.A bjuder på ljusshow och dans.

Längst fram på Anna Ternheim, tryckt emot staketet. Hjärtat slår hårt och i extranumret skakar hela publiken då Henrik Berggren kliver ut på scen.
(Anna sjunger att hennes kropp är en bur).

Anna von Hausswolff i tältet, tänker att det är lite för ljust.

Jag och Erik väljer att inte se Håkan Hellström, vi kollar runt och ser mr.Broder Daniel gåendes. Med trumslag emot bordet och med en hand som drar upp mig för att gå fram.
Vi får varsin kram av ingen mindre än Henrik Berggren.

Chemical Brothers, imitten, mot staketet igen. Tror att hörseln i mitt högra öra dog för en stund då mannen bredvid mig busvisslade och skrek som en dåre.

Finaste, finaste veckan på länge.

Funderingar
Postat av: Angelica

låter underbart! :D

2010-08-15 @ 23:11:28
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Hilda

Skulle ha gått på wow, fan

2010-08-15 @ 23:41:36
URL: http://retaliate.blogg.se/
Postat av: bella!

jag skulle också ha gått på wow. fattar inte varför.

fast jag var på kent, den sjunde. det är var amazing.

2010-08-16 @ 09:55:01
URL: http://zie.blogg.se/
Postat av: bälla. (ser att flickan över hette sama sak så stavar det med Ä denna gången)

åh, henrik. han är den bästa

2010-08-23 @ 19:04:24
URL: http://lindstrompalm.blogg.se/

Skriv något!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Oroa dig inte, det är bara jag som ser.)

Hemsida/Bloggadress/whatever/URL:

Kommentar:

Trackback