Svar på frågestund pt. 1

2013-01-21 / 01:17:00
Vad redigerar du dina foton i och vad för kamerahus använder du?
Använder mig av en Canon eos 5D MK II som jag köpte hösten 2011. Och, mina bilder redigerar jag i Adobe photoshop CS5
 
hur har ditt 2012 varit? 
Det har varit omtumlande. Jag har hunnit ta studenten, flytta hemifrån och börja plugga på högskola, blivit singel och allt sånt där som vrider ens värld upp och ned. Men, det var ett himla fint år.
 
Har du någonsin klappat en delfin?
Nej.
 
Beskriv hur ditt första halvår i Stockholm har varit
Det har varit jobbigt. Det är svårt att flytta hemifrån, bo 40 mil från sina föräldrar och stå på egna fötter. Särskilt när man gör slut med sin pojkvän i samma veva som man just flyttat. Och att min bostadsituation var ganska krisande fram tills nu var en ganska stor och bidragande faktor till mycket av den tunga känslan i bröstet. Som tur är fann jag åtminstone Emil (som ni kan se på bilden ovan tagen någongång i augusti) i allt det tunga. Han är världens bästa. Han låter en sova hos en när ens hjärta går sönder och håller om en när man får panik och gråter medan man röker cigaretter vid hans franska balkong. Så himla klyschigt, men jag har ingen aning om vad jag hade varit utan honom idag. Antagligen alldeles trasig.
 
Vad tycker du om Powerkings white cola energidryck?
Den är okej!
 
Vilken är din favorit musikalfilm? 
Oj, jag har ingen aning! Det är ingen genre jag har utforskat så värst mycket, har lite svårt för musikalfilmer i allmänhet, faktiskt.
 
Vem tycker du är snyggast i One Direction?
Zayn.
 
När du läser "världens sämsta film" - Vilken tänker du på allra först?
 
 
Om din vän (dvs jag) hade blivit zombie hade du dödat mig eller dragit med mig i hopp om att hitta ett botemedel? Haha, men oj! Jag vet inte, att dra runt på en zombie känns ganska problematiskt då man som zombie inte riktigt är den person man var innan man blev infekterad. Jag menar, en zombie tar inte direkt hänsyn till att man är schyst och drar runt på den i väntan på botemedel. Men, jag skulle aldrig döda någon som står mig nära på det sättet, ju. Kanske lika bra att dra med zombien och bli infekterad själv? Hrm.
 
Kommer du färga håret rosa igen under 2013? 
Kanske!
 
Vad lyssnar du på för slags musik?
Typ det här.
 
Vilket/vilka fotbollslag håller du på?
 
Hur ser din tandborste ut?
Ser ut som en helt vanlig tandborste.
 
Vilket lag i La Liga håller du på?
Real Madrid
 
vad tycker du om kent?
Var så himla nerkärad i dem fram tills 2010, men sen tappade jag bort dem lite. Annan musik kom i vägen!
 
om du fick flytta till en stad, utanför sverige, vilken skulle det vara? 
Anchorage!
 
vad tycker du om niotillfem/flora? 
Tycker om Niotillfem-Sandra så himla mycket. Hon är jättefin. Flora har jag inte så stor koll på, har aldrig lyckats stanna tillräckligt länge inne på hennes blogg för att känna mig manad till att följa den eller kolla den regelbundet. Men hon har jättefint hår!
 
vilken är din absoluta favoritlåt?
Just nu är det den här
 
Hur lång är du? 
Någonting mellan 178-180 cm lång är jag!
 
Vilket (/vilka?) är ditt finaste klädesplagg?
Den här kjolen från American Apparel. Det är nog min mest använda kjol, använder den så mycket att jag måste lugna ner mig och gömma den litegrann så att jag inte ska trötta ut den.
 
Om du fick välja en ålder att "stanna i" resten av ditt liv, vilken skulle du välja? 
Jag har ingen aning. Jag har inte levt tillräckligt länge för att kunna peka ut en specifik ålder som är bättre än alla andra. Jag skulle nog inte heller vilja stanna kvar i en ålder föralltid, jag vill bli gammal och uppleva massor och mogna med tiden för att sedan ruttna i en säng på något ålderdomshem.
 
Finaste nagellacksfärgen?
Beige!
 
Bästa affären? 
The body shop! Alla deras produkter luktar jättegott och är dessutom inte djurtestade!
 
Favoritårstid?
Våren! Snön börjar smälta och alla blir kära och byter ut sina tunga vinterjackor mot tunna vårjackor, man fascineras av hur grönt gräset är och allt sånt där fint som våren innebär.
 
Vilken av de bloggdesigner du har haft tidigare gillar du mest? 
Tycker att min nuvarande är min bästa!
 
Ditt bästa självporträtt (foto)?
Denna! Jag ser så himla lurig ut, dessutom är mitt hår jättefint.
 
Hur skulle du vilja att ditt liv såg ut om tio år? 
Jag har ingen aning. Så långt fram vill jag ju inte tänka nu!
 
Hur försörjer du dig nu i Stockholm? Studielån? 
Studielån!
 
Hur var du som barn? 
Knubbig och grinig!
 
Hur är dina föräldrar?
Världens snällaste som tar hand om en och lyssnar när man är ledsen. 
 
Vilken grundskola gick du i? 
Vittra vid kronhusparken!
 
Hur många poäng gick du ur grundskolan med?
265 poäng, och 190 av de poängen jobbade jag upp under mitt sista år. Helt galet! Såhär i efterhand känns grundskolebetygen jätteonödiga. Inget att ha när man är gammal och grå och ska söka in till högskola/universitet eller leta jobb.
 
Vad skulle du vilja säga till ditt trettonåriga jag? 
Håll ut. Det blir bättre snart.
 
Hur mår du exakt just nu?
Jag mår bra!
 
Nämn några (eller många) positiva saker med dig själv!
Att jag är omtyckt av några av de mest fantastiska människor som finns. Vilket låter galet fjantigt och "livscoach!!"-igt. Men, om man lyckas bli omtyckt av så många fina människor så måste man ju göra något rätt. Och, det summerar ju det mesta. Svårt att peka ut specifika saker, jag tycker om hela mig!
 
Vad gör du nu? Pluggar? Vad?
Har pluggat Genusvetenskap A på Södertörn hela hösten, och idag (21 januari) påbörjar jag min fyra år långa utbildning som förskolelärare/lärare för åk 1-3 med interkulturell inriktning på Södertörn. Är så himla pepp.
 
Beskriv dig själv med tre ord.
Besatt av Alaska. Typ?!
 
Favoritbok?
The catcher in the rye av J.D. Salinger. Lätt!
 
Ditt drömresemål?
Hah, Alaska. Såklart.
 
Vad vill du ha just nu?
Vill att körsbärsträden i kungsträdgården ska blomma för det är så fint!!!!!! Jobbigt att ta sig fram bland alla som fotar träden. Men, äh!
 
 
 
 

Funderingar
Postat av: Ponce

YES

2013-01-21 @ 16:59:11
URL: http://blondinbello.blogg.se/
Postat av: Olivia

vilka fina bilder, ock kjolen var skiiit fin!

2013-01-22 @ 16:44:57
URL: http://sammels.blogg.se/
Postat av: Petra Nordqvist

jätte fina bilder du har :)

2013-04-08 @ 15:57:47
URL: http://petranordqvist.webblogg.se/
Postat av: Aida

Alltid lika kul att hitta andra som också pluggar till lärare :D

2013-04-08 @ 17:44:36
URL: http://www.aidalazarian.blogg.se

Skriv något!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Oroa dig inte, det är bara jag som ser.)

Hemsida/Bloggadress/whatever/URL:

Kommentar:

Trackback