Svar på frågestund pt.2

2013-01-22 / 16:57:00
Var vill du bo senare i livet? 
Har ingen aning. Canada, kanske. Känns så himla tråkigt att läsa till något som begränsar en till ett endaste land, för annars hade jag nog flytt Sverige och bosatt mig i San Fransisco (likt den klyscha jag är!).
 
Vad har du för mål? 
 Haha, vet inte. Plugga klart, bli lärare och så får väl andra roliga saker komma på vägen!
 
Vad dricker du helst?
Öl!
 
Vilka umgås du mest med?
Det är så himla olika hela tiden sen jag flyttade hit. Men, mest umgås jag med Emil. (som nämns i första delen av frågestunden). Men, på det senaste har det varit väldigt mycket nya människor och ja, alla känns fortfarande väldigt nya för mig!
 
Skriv fem bra saker med att bo i stockholm samt fem mindre bra.
5 bra: 1, Stockholms stadsbibliotek 2, Stockholm om sommaren och hösten. 3, Att det är så himla vykortsvackert överallt. 4, Att jag, sen jag flyttade hit lärt känna så himla många nya och bra människor och blivit en mycket mer social och allmänt lycklig människa. 5, Att bo i samma stad som Emil och veta att han finns där för en om man är hungrig eller ledsen.
 
5 mindre bra: 1, Att mina föräldrar inte bor här. Det är något av det sämsta. Jag är en sån där jobbig dotter som ringer varje dag för att prata om min dag och vad jag har för tankar kring ptja, min ekonomi och allt sånt där som man pratar med sina föräldrar om.
 
2, att bo så galet långt bort ifrån Dzana.
3, Rusningstrafiken. Jag behöver inte skriva mer än så. Det är det värsta som finns. 4, att bo utan husdjur. 5, Att jag fortfarande bygger upp en slags vänskapskrets och att inget känns sådär stadigt som det gjorde i Göteborg.
 
Har du någonting spontant du vill säga till mig, en människa du aldrig har träffat?
Hej, du. Du borde se den här filmen (samt läsa boken). Det är världens bästa.
 
Jag undrar om du sätter undan luggen när du har mittbena med hårnålar? :) och isf hur! eller om den smälter in i håret ändå 
Det brukar jag oftast göra, ja! Mest för att hålla luggen borta från ansiktet, den har blivit sådär jobbigt över ögonen-lång men ändå för kort för att smälta in i håret riktigt väl. Det finns inte så mycket fantastiskt i hur jag sätter upp den, oftast trycker jag bara varsin hårnål på varsin sida av luggen och så får den vara så. Det ser faktiskt bättre ut än vad det låter, trots lat lösning.
 
Hur många gånger grät/skrek du till Perks? Har du sett filmen (om ja, vad tyckte du?)
Grät ungefär under hela filmens gång, sen grät jag lite till när den var slut. Jag har sett den! Den var fantastisk, trots lite missar från boken. Men, det är ju vanligt att man utesluter småsaker när man filmatiserar böcker.
 
Topp tre låtar som du lyssnade på under förra året (enligt last.fm)?
Wild at heart - Darling
Rihanna ft. Calvin harris - We found love
Markus Krunegård - Vi dansar bättre utan kläder
 
Var köper man en sådan där fin blomsterkrans? 
Jag köpte min på Hultsfredfestivalen (hah!). Men, i somras sålde Beyond Retro liknande om jag inte misstar mig. Har ingen aning om de fortfarande säljer sådana, dock...
 
Vad äter du till frukost? 
Jag är tyvärr inte så mycket av en frukostmänniska, och eftersom att jag är vegan så känns frukostutbudet ganska litet. Eller, det är ganska stort men att köpa veganskinka och dylikt hela tiden känns onödigt. Men, ibland äter jag avokado på rostat bröd och har lite soltorkade tomater på. Och, ibland äter jag soygurt med olika frukter. Oftast blir det latfrukostar. Jordnötssmör har blivit min nya favvogrej!
 
Vad tycker du om 5pur2?
Tottenham, alltså. Näej, finns inte så mycket snällt att skriva om Arsenals rivallag. Vi kanske ska låta bli..
 
Om du fick vara Serena van der Woodsen / Blair Waldorf / Peyton Sawyer / Brooke Davis / Marissa Cooper / Summer Roberts för en månad, vem hade du valt och varför?
Summer Roberts! Helst Summer Roberts i sista säsongen av O.C. då hon blev passionerad djurrättsaktivist och åker iväg för att rädda uttrar. Hon är min bästa seriekaraktär.
 
Hade du valt att kunna spela trummor och vara med i Dcfc eller vara Håkan Hellström?
 Death cab-trummis alla dagar i veckan! Dessutom är det ju ett ganska mansdominerat band, så det skulle ju inte ens skada dem om de tog in en kvinnlig trummis. Det hade bara varit bra!
 
Scarlett Johanson, hot or not? 
Känns som att jag har fått en himla massa ytliga "är hen snygg eller inte"-frågor. Men, jag tycker om Scarlett. Hon är fin. Hon har helt fantastiska ansiktsdrag!
 
Vilken är din favoritfilm?
Wristcutters: a love story. Har skrivit om den (och två andra bra filmer) här!
 
Om du fick välja mellan Harry Potter-böckerna och valfri bok av säg... Jonas Gardell, vad skulle du välja?
 
 Jag vet inte. Harry Potter-böckerna är ju faktiskt en hel serie av böcker, och dessutom en bokserie som är en klass för sig och bör inte jämföras med andra böcker. Kopplingen till HP-serien och en vanlig skönlitterär bok är ju två helt olika saker. Man kan liksom ha en favoritbok som inte är någon av HP-böckerna, men ändå brinna passionerat för Harry Potter. Så, inget av dem! Det är alldeles för konstigt att välja mellan.
 
90-tal eller 2000-tal?
2000-tal! Känns som att det för nuvarande är lite mer fritt att klä sig lite hur som och blanda stilar från alla olika årtionden. Så himla mycket valmöjligheter!
 
Kjol eller byxor?
Jag är en sån där periodare, ibland går jag bara runt i kjol och ibland bär jag bara byxor. Just nu är jag lite av en byxperson.
 
Varför just namnet fyrahundrafem?
Efter världens bästa låt av Death cab for cutie, som heter 405. Kändes konstigt att ha annat än en death cab-referens i sitt bloggnamn.
 
 

Funderingar
Postat av: Dzana

But oh, my talking bird
Though your feathers are tattered and furled
I'll love you all your days
'Til the breath leaves your delicate frame

:* <3

2013-01-23 @ 00:48:35
URL: http://www.dzanadoo.tumblr.com
Postat av: Miranda

Wristcutters- a lovestory är ju bara fantastiskt bra. Har sett den ett par gånger och tycker lika mycket om den fortfarande. Och så är ju Tom Waits med och då kan det inte gå fel. Fin blogg!

2013-04-08 @ 18:08:27
URL: http://ovanligflicka.blogg.se

Skriv något!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Oroa dig inte, det är bara jag som ser.)

Hemsida/Bloggadress/whatever/URL:

Kommentar:

Trackback