Sommarstart.

2010-05-20 / 19:57:49

Jag förstod aldrig den här superhypen runt kaniner. Men igår när jag bar ut min lilla Tiger för årets första sommarpromenad i gräsmattan under de vita körsbärsträden så kände jag nästan för att skaffa en till kanin. Underbara varelse som lade sig ned någon meter ifrån mig. Och jag lade mig på mage, sträckte ut händerna, lade dem över kameran och lät bandet [ingenting] göra hela momentet en smula finare.

Idag när jag stod utanför Schillerskas enda mörkrum för att torka en akvarellmålning med hårfönen för att kunna måla ett ytterligare lager så ställde sig bildläraren bredvid och sa en mening som förgyllde hela Torsdagen.
"Du är en riktig sagoillustratör."

 

Att få höra en riktig konstnär säga så, till en elev som egentligen är en i mängden på en bildskola gjorde mig lycklig. För jag visste att hans ord var sanna. Det var inget han bara sa. Han sneglade över det gula slottet som omringades utav blå/rosa moln och lät munnen uttala "Åh..." med ett hjärtligt tonfall.

 

Sedan pratade vi om akvareller och akvarellpapper.

 

(Är medveten om att personen på min skiss har skeva läppar. Det är en skiss, jag ska åtgärda det.)

 

Inatt ska jag somna till Sigur Rós.


Funderingar
Postat av: Angelica

Åh alltid kul när man får en sån komentar! :D du borde lägga upp bilden på den så man får se!



+ Tummen upp på Sigur Rós!

2010-05-20 @ 22:20:24
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Jasmin

Sigur Rós är underbara. Jättefin bild, den första, förresten!

2010-05-21 @ 21:24:55
URL: http://childhoodlight.blogspot.com
Postat av: Nanna

Tiger är superfin! Vill också se bilden, hehehhe

2010-05-22 @ 14:13:42
Postat av: Emil R

Väldigt söt kanin :D



Är lite avundsjuk på ljuset du får till i dina bilder, mina bilder får inte lika. Vad ska jag säga, gul-brunt ljus? Mer naturligt ljus är nog rätt ord.



Hänger det på kamerahuset helt och hållet eller har du något mästerknep du sitter på? :)

2010-05-23 @ 20:11:17
URL: http://emejl.blogg.se/

Skriv något!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Oroa dig inte, det är bara jag som ser.)

Hemsida/Bloggadress/whatever/URL:

Kommentar:

Trackback