Vi har redan sagt hej då.

2012-05-26 / 19:00:02

I fredags hade jag min sista svensklektion någonsin. Min sista svensklektion på gymnasiet. Det känns konstigt, men lite befriande. Och ledsamt. För, min klass har ständigt bytt svensklärare under vår gymnasietid. Vi har aldrig riktigt haft någon som har varit med oss under hela vår resa. Men, lagom till vår svenska b-kurs fick vi världens bästa svensklärare vid namn Birgitta. I fredags pratade hon modernism, litteratur och gav oss böcker. Först gav hon oss varsin bok som vi sedan fick byta ut, antingen med någon klasskamrat eller framme på "katedern" där hon hade lagt ut fler böcker. Och där hittade jag denna bok. En bok om en man som är rädd för förhållanden, och hamnar därför bara i säng med tjejer som är gifta, har familj, har pojkvänner. Vilket är lite hemskt, men en dag träffar han en tjej han verkligen blir kär i. Det låter så himla klyschigt och faktiskt, ganska tråkigt. Men, jag har tjuvkikat i boken. Han skriver så fint, ärligt och lätt att man fastnar direkt. Och, när jag satt och bläddrade råkade jag hitta detta fina:


Så himla bra. Jag blev så ivrig på att läsa boken att jag har spenderat hela dagen åt att läsa ut en annan, det vill säga andra boken i Hungerspelsserien. Så, det var inte så svårt att läsa ut. Det är ju en boksluktarserie. Men, nu ska jag ta mig an denna bok!

Funderingar
Postat av: Linnea

Åh, den där vill jag läsa!

2012-05-26 @ 20:27:55
URL: http://slutstation.blogg.se/
Postat av: emma klang- hobbyfotograf i Malmö

åh, den verkar himla bra!

2012-05-27 @ 01:01:15
URL: http://emmaklangphoto.blogg.se/
Postat av: Louise

Måste. läsa. denna. bok.

Verkar vara precis i min smak!

Har du läst "Du är rötterna som sover vid mina fötter och håller jorden på plats"? Var förvisso jättelänge sedan jag läste den men minns den som väldigt väldigt bra.

2012-05-27 @ 01:17:25
URL: http://andvari.blogg.se/
Postat av: christina

men nej nu har du gett mig ännu en bok att ha på min att-läsa-lista. den är ju redan smockfull! och jag måste få fråga: vill man verkligen läsa hungerspelen? jag utbildar mig till författare och jag brukar läsa allt som blir stort inom litteratur (alltså läste hela twilight-serien tex) men efter att ha sett hungerspelen-filmen så... är jag inte så värst sugen. trots att två kompisar älskar böckerna och rekommenderat mig dem. vad är det som är så bra med dem, kan du förklara? det har undgått mig hittills.

2012-05-29 @ 14:52:39
URL: http://highfivelivet.blogspot.co.uk
Postat av: THIRIL THAMP - Glasborgen

Fina bilder och superboken!

2012-07-06 @ 11:08:33
URL: http://glasscastle.blogg.se

Skriv något!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Oroa dig inte, det är bara jag som ser.)

Hemsida/Bloggadress/whatever/URL:

Kommentar:

Trackback