Instängd

2013-09-11 / 15:14:25
Så himla mycket av mitt liv utspelar sig i min lägenhet nu för tiden. Har blivit så himla hemmabunden. Jag rusar hem efter skolan, pussas med Casper (katten på ovanstående bilder) och ligger i sängen för att plugga inför morgondagens föreläsningar. Ungefär så ser livet ut just nu. Efter att ha kuggat två tentor på en grammatiktenta så hetspluggar jag hela, hela tiden för jag tänker att "Nä, nä nu måste jag skärpa mig annars får jag inte plugga kvar!". Allt är så otroligt stressigt just nu!
 
Jag har även passat på att GÖRA något med den här lägenheten nu när jag är såpass hemmastadd som påstås. Här är en hylla jag är riktigt nöjd med. Lite plastblommor, en colaskylt, en samlarpony och en Beyoncebiljett som lyser upp köksdelen av min lägenhet med dess närvaro! 
 
Och så har jag blivit vegan igen. Bilden har inte så mycket med mitt matval att göra, men gud vad mycket nytt man testar hela hela tiden. Så himla tacksamt är det, att välja bort mjölk, ägg, kött (kött-delen var inte så svår i och med att jag tidigare var vegetarian) OCH hudvårdsprodukter, hårprodukter samt smink som är djurtestat och innehåller te.x bivax! Min ekonomi har fått lida så mycket, särskilt när jag bestämde mig för att bygga på ett veganskt sminkförråd (ack och ve). Men spännande är det! En helt ny värld av veganmat och veganprodukter har öppnats för mig nu när jag bestämt mig på att verkligen satsa. Det kanske kommer ett inlägg om *att vara vegan* med lite tips någon gång i höst *satsig bloggerska*. 

Funderingar
Postat av: emma

<3

2013-09-11 @ 17:22:55
URL: http://theroadislong.blo.gg
Postat av: Džana

Så himla mysigt och fint. Kan inte du göra ett inlägg med ditt vegansmink + andra skönhetsprodukter kanske? Verkar väldigt svårt att hitta bra + prisvärda produkter om man inte är insatt!!

2013-09-14 @ 20:14:05
Postat av: emma

ska testa på att bli demivegetarian och sen förhoppningsvis bli vegetarian och hade älskat ett inlägg om att vara vegan mest för tips och du borde även tipsa om dina favoriträtter och produkter osv!
din blogg är så himla fin förresten

2013-09-17 @ 16:13:04
URL: http://existerar.webblogg.se

Skriv något!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Oroa dig inte, det är bara jag som ser.)

Hemsida/Bloggadress/whatever/URL:

Kommentar:

Trackback